Společnost: EspressoServis s.r.o., sídlo Zvěrotice 58, 392 01 Soběslav, IČ 28061896, DIČ CZ28061896, zapsaná v OR u Krajského soudu v ČB, oddíl C, vložka 14954
Platnost od: 1. října 2025
(dále jen „Prodávající“).
Tyto obchodní podmínky (dále jen „VOP“) platí pro zákazníky Prodávajícího (dále jen „Kupující“). Upravují vzájemná práva a povinnosti vzniklé v souvislosti s kupní smlouvou uzavíranou prostřednictvím internetového obchodu, a dále vztahy související se smlouvou o dílo ohledně mimozáručního servisu.
Pro zjednodušení terminologie bude Prodávající označován i ve vztazích souvisejících se smlouvou o dílo.
Internetový obchod je provozován na adrese http://www.eshop.espressoservis.cz/. Zbožím se rozumí zejména kávovary, příslušenství, čisticí přípravky a káva.
Souhlas s VOP: Uzavřením kupní smlouvy či smlouvy o dílo Kupující vyjadřuje souhlas s VOP a potvrzuje, že je s nimi seznámen.
Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před VOP.
Znění VOP může Prodávající měnit či doplňovat. Změny se nevztahují na smlouvy uzavřené před zveřejněním takové změny.
Smlouva se uzavírá v českém jazyce a je u Prodávajícího uložena.
Ceny zboží jsou uvedeny v ceníku na webových stránkách Prodávajícího, a to vždy včetně DPH.
Návrh smlouvy: Umístění zboží v internetovém obchodě je návrhem na uzavření kupní smlouvy. Kupní smlouva vzniká doručením přijetí objednávky (akceptace), jež je Prodávajícím zasláno Kupujícímu elektronickou poštou.
Zrušení objednávky Prodávajícím: Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku (nebo její část) před uzavřením smlouvy v případech, kdy se zboží již nevyrábí, nedodává nebo se podstatným způsobem změnila cena dodavatele. Pokud Kupující již zaplatil, bude mu tato částka vrácena.
Před odesláním objednávky má Kupující možnost zkontrolovat a měnit údaje.
Servis lze zajistit objednáním svozu, osobním doručením na adresu Prodávajícího nebo objednáním příjezdu technika.
Odmítnutí opravy: Pokud Kupující odmítne opravu po provedení diagnostiky, je povinen uhradit cenu diagnostiky ve výši 1000,-- Kč vč. DPH a náklady na přepravu zpět Kupujícímu ve výši minimálně 200,- Kč vč. DPH.
Cena za mimozáruční opravu je stanovena cenovým rozpočet zaslaným na emailovou adresu kupujícího.
Souhlas se zahájením prací: Kupující odsouhlasením těchto podmínek potvrzuje, že Prodávající je oprávněn započít s opravou okamžikem doručení zařízení (důležité pro posouzení odstoupení od smlouvy o dílo).
Při vrácení zařízení Kupující si zkontroluje neporušenost a kompletnost. Zjevné poškození musí být zaznamenáno do předávacího protokolu.
Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí zejména ustanoveními Občanského zákoníku.
Shoda s kupní smlouvou: Prodávající odpovídá Kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady a že splňuje ujednané vlastnosti a hodí se k obvyklému účelu.
Lhůta pro uplatnění práv: Kupující - spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době dvou let (24 měsíců) od převzetí.
Domněnka vady pro spotřebitele (Novela 2023): Projeví-li se vada v průběhu DVANÁCTI měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže Prodávající prokáže opak.
Práva spotřebitele z vady (Novela 2023): Má-li zboží vadu, může Kupující-spotřebitel požadovat primárně odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo opravou zboží. Právo na slevu nebo odstoupení od smlouvy má spotřebitel až tehdy, pokud Prodávající vadu neodstranil, odmítl odstranit, vada se projeví opakovaně nebo jde o podstatné porušení smlouvy.
Opotřebení a snížená cena: Odpovědnost za vady se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním, nebo na vadu, pro kterou byla ujednána nižší cena.
Zkrácení odpovědnosti u použitého zboží: U použitého zboží (pro Kupujícího-spotřebitele) se doba odpovědnosti za vady zkracuje na 12 měsíců.
Místo uplatnění: Reklamaci je oprávněn Kupující uplatnit písemně na adrese EspressoServis s. r. o., se sídlem č.p. 58, 392 01 Zvěrotice.
Průkaz nákupu: Spolu s reklamací je nutné předložit záruční list nebo daňový doklad.
Obal: Kupující zabalí reklamované zboží do vhodného obalu pro přepravu.
Vyloučení odpovědnosti: Práva z odpovědnosti se nevztahují na vady způsobené mechanickým poškozením nad rámec běžného používání, nevhodnými zásahy, živelnou katastrofou, nesprávným či neodborným užíváním nebo užíváním v rozporu s návodem.
Lhůta pro vyřízení (Spotřebitel): Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel práva jako při podstatném porušení smlouvy.
Lhůta pro vyřízení (Podnikatel): Lhůta pro vyřízení reklamace Kupujícího-podnikatele činí 60 dnů.
Náklady na reklamaci (Spotřebitel): Kupující-spotřebitel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace (např. nejnižší možné poštovné).
Lhůta: Kupující-spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku bez udání důvodu do 14 dní od převzetí zboží.
Vrácení peněz: Prodávající vrátí peněžní prostředky (včetně nákladů na nejlevnější standardní dodání) do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen vrátit peněžní prostředky dříve, než mu Kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží odeslal.
Náhrada za snížení hodnoty zboží: Kupující odpovídá Prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Výjimky z odstoupení ( §1837 NOZ): Kupující nemá právo odstoupit od smlouvy zejména:
u zboží, které podléhá rychlé zkáze, jako je káva.
u zboží v uzavřeném obalu, které Kupující z obalu vyňal a které nelze vrátit z hygienických nebo zdravotních důvodů (např. čisticí tablety, filtry).
u dodání elektronických náhradních dílů (např. desky, moduly), které byly dodány v uzavřeném (zapečetěném) obalu a Kupující porušil tuto pečeť/obal. Tyto díly nemohou být vráceny z důvodu garance bezvadnosti, technické bezpečnosti a vyloučení poškození elektrostatickým výbojem při neodborné instalaci, čímž by byla narušena ochrana zdraví a bezpečnosti dalších Kupujících.
Odstoupení u smlouvy o dílo: Kupující nemá právo na odstoupení od smlouvy o dílo, pokud byla smlouva splněna Prodávajícím a plnění bylo zahájeno s jeho výslovným předchozím souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení.
Prodávající zpracovává osobní údaje Kupujícího v souladu s Nařízením EU 2016/679 (GDPR).
Podrobné informace o rozsahu, účelu a době zpracování osobních údajů a o právech Kupujícího (např. právo na přístup, výmaz, omezení zpracování, přenositelnost) jsou uvedeny v samostatném dokumentu "Zásady ochrany osobních údajů", který je dostupný na webových stránkách Prodávajícího.
Řešení stížností: Prodávající vyřizuje stížnosti prostřednictvím elektronické adresy info@espressoservis.cz.
Mimosoudní řešení sporu (ADR): V případě sporu mezi Kupujícím spotřebitelem a Prodávajícím může spotřebitel využít mimosoudního řešení sporu u České obchodní inspekce (ČOI). Více informací naleznete na stránkách ČOI.
Cookies: Ukládání cookies na počítač Kupujícího probíhá v souladu se zákonem a na základě jeho souhlasu získaného prostřednictvím souhlasového banneru (Cookie lišty) na webových stránkách. Kupující může souhlas kdykoli odvolat.
Evidence tržeb: Prodávající vystavuje Kupujícímu účtenku dle zákona o evidenci tržeb.